22 Poniedziałek
banner1

Przedszkole nr 253 „Akademia Pana Kleksa”

ul. Antka Rozpylacza 2
01-107 Warszawa
tel. 22 836 79 13
e-mail: p253@eduwarszawa.pl

 

Kotki

Grupa II "Kotki" to dzieci 4-letnie
 
NAUCZYCIELE:
p. Agnieszka
p. Natalia
 
POMOC:
p. Małgorzata
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZEJ 
NA MIESIĄC WRZESIEŃ
GR. II "KOTKI"
 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Poznajmy się!
  2. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
  3. Bezpieczni na drodze

CELE:

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • doskonalenie umiejętności nazywania części ciała (w tym nazwy palców)
  • doskonalenie orientacji w schemacie ciała, przeliczania
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych, integrowanie grupy
  • poznanie miejsc w sali
  • poznanie sposobów na mieszanie kolorów
  • doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała
  • manipulowania przedmiotami, rozwijanie sprawności motoryki małej
  • ćwiczenie uprzejmego zwracania się do innych, nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu
  • rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej
  • ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki
  • wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu, integracja grupy
  • utrwalanie pojęć dotyczących wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy
  • rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie zmysłów wzroku, dotyku; rozwijanie samodzielności
  • doskonalenie współpracy, utrwalenie zasad obowiązujących w grupie
  • rozpoznawanie i podawanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania
  • rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu
  • poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw, rozwijanie sprawności ruchowej
  • ilustrowanie piosenki ruchem
  • poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przyborach higienicznych
  • rozwijanie zainteresowań badawczych i samodzielności badawczej
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • poszerzenie wiedzy o samodzielnie tworzonych zabawkach
  • podawanie nazw kolorów
  • rozwijanie umiejętności muzycznych, ilustrowanie ruchem treści utworu
  • rozwijanie wyobraźni ruchowej i poczucia „pulsu” w muzyce
  • rozwijanie współpracy
  • nauka dbania o poczucie komfortu innych osób
  • dokonywanie analizy sylabowej
  • budowanie poczucia własnej wartości
  • rozwijanie kreatywności
  • poznanie i nauka sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania się
  • poszerzenie wiedzy o cechach koleżanek i kolegów
  • rozwijanie sprawności językowej, słuchu fonematycznego
  • poszerzanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie
  • rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
  • poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię
  • rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów
  • wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, rozwijanie współdziałania, empatii
  • poznanie wybranych znaków ostrzegawczych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania
  • doskonalenie umiejętności nazywania figur geometrycznych
  • poznanie różnych dźwięków z otoczenia
  • utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, rozpoznawanie i nazywanie wybranych znaków drogowych
  • kształtowanie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów, kształtowanie motoryki małej, zachęcanie do poznawania nowych faktur
  • wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych

Zabawy ruchowe:

„Przedszkolne schody” – zabawa ruchowa.

„Kto pracuje w przedszkolu?” – zabawa ruchowa

„Plac zabaw” – zabawa słuchowo-ruchowa.

„Przejście do grupy” – zabawa ruchowa.

„Dzień dobry” – zabawa ruchowa.

„Takie same cienie” – zabawa ruchowo-naśladowcza.

„Nogi i ręce do liczenia” – zabawa ruchowo-słuchowa.

„Wspólne sprawy” – zabawa ruchowa.

             „Jedna drużyna” – zabawa ruchowa

             „Sygnalizator świetlny” – zabawa ruchowa

Literatura dziecięca:

„Żeby było wesoło!” Barbara Wicher

„Przepraszam” Grzegorz Kasdepke

„Przedszkolne zakamarki” Barbara Wicher

„Zarazki” (fragment) Renata Piątkowska

„Kto lubi cytryny?” Barbara Wicher

„Policjant i zebra” Barbara Wicher

Piosenki:
„Jeżeli ci wesoło” sł. i muz. Tradycyjne
„Bo w przedszkolu” sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

„Drużyna marzeń” sł. Anna Urszula Kamińska muz. Krzysztof Mroziński

                                                           Opracowała: p. Agnieszka

JĘZYK ANGIELSKI - WRZESIEŃ 2025r

HELLO, GOODBYE

- nauka zwrotów na powitanie i pożegnanie – hello, good morning, bye, goodbye

- „Hello, hello”, Bye, bye, goodbye” – zabawy z piosenkami

- nauka zwrotu „sit down”, „stand up”

- The Pinocchio” – zabawa muzyczno – ruchowa

- „Make a circle” – nauka tworzenia koła z wykorzystaniem piosenki i chusty animacyjnej

COLOURS:

- nauka nazw wybranych kolorów: red, blue, yellow, green, black, white, pink, orange

- „I see something…” – zabawa z piosenką

AUTUMN:

- wprowadzenie słownictwa związanego z jesienią: leaves, rain, umbrella, mushroom

- wprowadzenie nazw wybranych zwierząt leśnych: bear, squirell, hedgehog, fox

- piosenki: "Rain, rain go away", "Autumn leaves are falling down", "Grey squirell"

 

Kontakt

Przedszkole nr 253
„Akademia Pana Kleksa”
Dyrektor:
mgr Natalia Sztekler
 
ul. Antka Rozpylacza 2
01-107 Warszawa
tel: 22 836 79 13
fax: 22 877 32 09
e-mail: p253@eduwarszawa.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.