
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Poznajmy się!
- Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
- Bezpieczni na drodze
CELE:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- nawiązywanie relacji rówieśniczych
- doskonalenie umiejętności nazywania części ciała (w tym nazwy palców)
- doskonalenie orientacji w schemacie ciała, przeliczania
- nawiązywanie relacji rówieśniczych, integrowanie grupy
- poznanie miejsc w sali
- poznanie sposobów na mieszanie kolorów
- doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała
- manipulowania przedmiotami, rozwijanie sprawności motoryki małej
- ćwiczenie uprzejmego zwracania się do innych, nawiązywanie relacji rówieśniczych
- formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu
- rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej
- ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki
- wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu, integracja grupy
- utrwalanie pojęć dotyczących wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy
- rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie zmysłów wzroku, dotyku; rozwijanie samodzielności
- doskonalenie współpracy, utrwalenie zasad obowiązujących w grupie
- rozpoznawanie i podawanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu
- rozwijanie sprawności ruchowej
- wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania
- rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu
- poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw, rozwijanie sprawności ruchowej
- ilustrowanie piosenki ruchem
- poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przyborach higienicznych
- rozwijanie zainteresowań badawczych i samodzielności badawczej
- doskonalenie sprawności manualnej
- poszerzenie wiedzy o samodzielnie tworzonych zabawkach
- podawanie nazw kolorów
- rozwijanie umiejętności muzycznych, ilustrowanie ruchem treści utworu
- rozwijanie wyobraźni ruchowej i poczucia „pulsu” w muzyce
- rozwijanie współpracy
- nauka dbania o poczucie komfortu innych osób
- dokonywanie analizy sylabowej
- budowanie poczucia własnej wartości
- rozwijanie kreatywności
- poznanie i nauka sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc
- wdrażanie do kulturalnego zachowania się
- poszerzenie wiedzy o cechach koleżanek i kolegów
- rozwijanie sprawności językowej, słuchu fonematycznego
- poszerzanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie
- rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
- poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
- poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię
- rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów
- wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, rozwijanie współdziałania, empatii
- poznanie wybranych znaków ostrzegawczych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania
- doskonalenie umiejętności nazywania figur geometrycznych
- poznanie różnych dźwięków z otoczenia
- utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, rozpoznawanie i nazywanie wybranych znaków drogowych
- kształtowanie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów, kształtowanie motoryki małej, zachęcanie do poznawania nowych faktur
- wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych
Zabawy ruchowe:
„Przedszkolne schody” – zabawa ruchowa.
„Kto pracuje w przedszkolu?” – zabawa ruchowa
„Plac zabaw” – zabawa słuchowo-ruchowa.
„Przejście do grupy” – zabawa ruchowa.
„Dzień dobry” – zabawa ruchowa.
„Takie same cienie” – zabawa ruchowo-naśladowcza.
„Nogi i ręce do liczenia” – zabawa ruchowo-słuchowa.
„Wspólne sprawy” – zabawa ruchowa.
„Jedna drużyna” – zabawa ruchowa
„Sygnalizator świetlny” – zabawa ruchowa
Literatura dziecięca:
„Żeby było wesoło!” Barbara Wicher
„Przepraszam” Grzegorz Kasdepke
„Przedszkolne zakamarki” Barbara Wicher
„Zarazki” (fragment) Renata Piątkowska
„Kto lubi cytryny?” Barbara Wicher
„Policjant i zebra” Barbara Wicher
Piosenki:
„Jeżeli ci wesoło” sł. i muz. Tradycyjne
„Bo w przedszkolu” sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko
„Drużyna marzeń” sł. Anna Urszula Kamińska muz. Krzysztof Mroziński
Opracowała: p. Agnieszka
HELLO, GOODBYE
- nauka zwrotów na powitanie i pożegnanie – hello, good morning, bye, goodbye
- „Hello, hello”, Bye, bye, goodbye” – zabawy z piosenkami
- nauka zwrotu „sit down”, „stand up”
- The Pinocchio” – zabawa muzyczno – ruchowa
- „Make a circle” – nauka tworzenia koła z wykorzystaniem piosenki i chusty animacyjnej
COLOURS:
- nauka nazw wybranych kolorów: red, blue, yellow, green, black, white, pink, orange
- „I see something…” – zabawa z piosenką
AUTUMN:
- wprowadzenie słownictwa związanego z jesienią: leaves, rain, umbrella, mushroom
- wprowadzenie nazw wybranych zwierząt leśnych: bear, squirell, hedgehog, fox
- piosenki: "Rain, rain go away", "Autumn leaves are falling down", "Grey squirell"