
GR. II „MISIAKI”
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Zwierzęta na wiejskim podwórku
- Wielkanoc
- Dbamy o naszą planetę
CELE:
- rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka
- kształtowanie postaw prospołecznych
- dopasowywanie zwierząt do ich domów
- zapoznanie z nazwami: buda, stajnia, kurnik, chlew
- polisensoryczne poznawanie marchewki
- rozpoznawanie odgłosów zwierząt wiejskich
- podawanie nazw wiejskich zwierząt dorosłych i młodych
- kształtowanie umiejętności przeliczania
- poznanie zwyczajów i tradycji wielkanocnych
- poznanie określeń: pisanka, kraszanka, święconka
- rozwijanie wyobraźni muzycznej i poczucia rytmu
- rozbudzanie zainteresowania teatrem
- zapoznanie z charakterystycznymi elementami związanymi z Wielkanocą
- poznanie tradycji święcenia pokarmów oraz zawartości koszyczka wielkanocnego
- przybliżenie dzieciom tradycji malowania jajek
- kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się przy stole
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonej cechy
- wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu
- wskazywanie właściwych i niewłaściwych zachowań wobec przyrody
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności na przyrodę
- czerpanie radości ze wspólnych zabaw badawczych
- kształtowanie umiejętności wykorzystywania różnych materiałów plastycznych
- opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń
- kształtowanie postaw patriotycznych
- rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek
- stymulowanie rozwoju mowy
- porównywanie liczebności zbiorów poprzez dobieranie elementów w pary
Opracowała: p. Dagmara
JĘZYK ANGIELSKI - KWIECIEŃ 2025r
EASTER:
- wprowadzenie słownictwa związanego ze świętami wielkanocnymi – Easter, an egg, a basket, a chicken, a bunny
- zabawa z piosenką „This is the way the bunny hops”
- nauka wierszyka „Chick rhyme”
WILD ANIMALS:
- wprowadzenie nazw wybranych dzikich zwierząt: a tiger, an elephant, a lion, a monkey, a snake
- zabawa z piosenką: „Let’s go to the ZOO” Super Simple Songs