Grupa V "Nutki" to dzieci 5-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Katarzyna
p. Dorota
POMOC:
p. Anna
Tematy:
- Mieszkańcy domu i zagrody
- Wielkanocne zwyczaje
- Ekologia na co dzień
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
• wdrażanie do wykonywania prac zwiększających sprawność manualną
• kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
• aktywność ruchowa, uczestnictwo w zabawach na świeżym powietrzu oraz uprawianie sportu
• kształtowanie nawyków utrzymywania prawidłowej postawy ciała
OBSZAR EMOCJONALNY
• kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji przyjemnych i nieprzyjemnych oraz poczucia, że przeżywają je wszyscy ludzie
• budowanie umiejętności wczuwania się w emocje osób z otoczenia
• doskonalenie umiejętności panowania nad emocjami
• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w różnych formach
OBSZAR SPOŁECZNY
• udział w zajęciach kulinarnych z przestrzeganiem zasad higieny i bezpieczeństwa
• przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw, dostrzeganie zagrożeń, nieprawidłowego zachowania innych
• wdrażanie do zdrowej rywalizacji podczas zabaw
• czekanie na swoją kolej, np. podczas wypowiedzi
• kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, narodu poprzez obchodzone tradycje i zwyczaje
OBSZAR POZNAWCZY
• doskonalenie umiejętności liczenia na miarę możliwości dziecka
• wzbogacenie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką świąteczną
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem
• wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały, poprawny pod względem gramatycznym i fleksyjnym
• rozwijanie zainteresowania literą „j”, „J”, udział w zabawach i grach utrwalających znajomość liter
• doskonalenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów, wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie
• rozwijanie zainteresowań tradycjami wielkanocnymi
• kształtowanie kompetencji w zakresie myślenia krytycznego i twórczego/stawiania sobie celów i realizowania ich w grupie/szukania twórczych rozwiązań
• wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych i hodowlanych
• dostrzeganie postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
• otwartość i gotowość do porozumienia się z innymi z wykorzystaniem różnych form komunikacji
• porównywanie długości „na oko” i przez przykładanie przedmiotów, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”
• porządkowanie przedmiotów według długości wzrastającej lub malejącej
• rozumienie znaczenia miar w życiu człowieka
• rozumienie, że wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia
• liczenie i odzwierciedlanie liczby elementów na palcach lub na zbiorach zastępczych
• dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym
• znajomość i stosowanie zapisu cyfrowego od „0” do „10”
Opracowała: p. Katarzyna
EASTER:
- wprowadzenie słownictwa związanego ze świętami wielkanocnymi – Easter, easter egg, easter basket, easter chicken, easter bunny
- „Easter Eggs” – zabawa matematyczna
- zabawa z piosenką „This is the way the bunny hops”
WILD ANIMALS:
- wprowadzenie nazw wybranych dzikich zwierząt: a tiger, an elephant, a lion, a monkey, a snake, a hippo, a rhino, a giraffe, a zebra, a crocodile
- zabawa z piosenką: „Let’s go to the ZOO” Super Simple Songs, „Down in the jungle