Grupa IV "Pszczółki" to dzieci 5-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Marta
p. Julia
POMOC:
p. Ewa
Tematy kompleksowe:
- W przedszkolu
- Oto ja
- Moja droga do przedszkola
- Jesień w parku i w lesie
Cele:
- Określanie nastroju
- Rozwijanie motoryki dużej
- Rozwijanie mowy
- Zachęcanie do nawiązywania kontaktów
- Doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie
- Rozwijanie motoryki małej
- Układanie rymów
- Tworzenie kodeksu grupowego
- Kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
- Rozwijanie sprawności fizycznej
- Wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu
- Ćwiczenie percepcji słuchowej
- Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
- Kształtowanie umiejętności liczenia
- Poznanie osób pracujących w przedszkolu
- Rozwijanie umiejętności plastycznych
- Budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
- Rozwijanie koncentracji i uwagi
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
- Poszerzanie wiadomości o sobie
- Rozwijanie słuchu fonematycznego
- Rozwijanie sprawności manualnej
- Utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- Ćwiczenie umiejętności poprawnego operowania głosem podczas śpiewu
- Doskonalenie poczucia rytmu
- Rozwijanie orientacji przestrzennej
- Wypowiadanie się na temat własnych zainteresowań
- Rozpoznawanie podstawowych zmysłów
- Rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej dotykowej
- Przedstawianie emocji w zabawach darmowych
- Rozwijanie umiejętności przeliczania
- Wypowiadanie się na temat swoich upodobań
- Rozwijanie umiejętności poruszania się po drodze
- Rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej
- Zapoznanie z kołem
- Utrwalenie rytmów
- Kształtowanie prawidłowej postawy ciała
- Rozwijanie aparatu głosu
- Kształtowanie słuchu i wrażliwości muzycznej
- Zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi
- Poszerzanie wiedzy na temat zawodów: policjant, strażak, ratownik medyczny
- Integracja z grupą rówieśniczą
- Współdziałanie w grupie
- Utrwalenie zasad udzielania pierwszej pomocy
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i przyporządkowywanie ich do określonej pory roku
- Rozpoznawanie drzew po liściach i owocach
- Zapoznanie z kwadratem
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- Poszerzanie wiedzy na temat jesieni
- Budzenie ciekawości poznawczej
- Rozwijanie wyobraźni
- Rozwijanie myślenia logicznego
Piosenki:
- Do przedszkola
- Rosnę i rosnę
- Ruch uliczny
- Idzie jesień poprzez świat
Opracowała: p. Marta
HELLO, GOODBYE
- nauka zwrotów na powitanie i pożegnanie – hello, good morning, bye, goodbye
- „Hello, hello”, Bye, bye, goodbye” – zabawy z piosenkami
- nauka zwrotu „sit down”, „stand up”
- The Pinocchio” – zabawa muzyczno – ruchowa
- „Make a circle” – nauka tworzenia koła z wykorzystaniem piosenki i chusty animacyjnej
COLOURS:
- nauka nazw wybranych kolorów: red, blue, yellow, green, black, white, pink, orange, brown, grey, purple
- „I see something…” – zabawa z piosenką
AUTUMN:
- wprowadzenie słownictwa związanego z jesienią: leaves, rain, umbrella, mushroom oraz poznanie nazw jesiennych kolorów: red, orange, yellow, green
- wprowadzenie nazw wybranych zwierząt leśnych: bear, squirell, hedgehog, fox, deer, wolf
- piosenki: "Rain, rain go away", "Autumn leaves are falling down", "Grey squirell"