Grupa III "Pszczółki" to dzieci 4-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Ewelina
p. Aleksandra
POMOC:
p. Ewa
Tematy kompleksowe:
1. Dzień dziecka- czyli żyć w zgodzie i przyjaźni
2. Jestem coraz starszy
3. Zbliżają się wakacje.
Cele główne:
• Wdrażanie do przestrzegania reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (w zabawach i sytuacjach zadaniowych)
• Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
• Kształtowanie świadomości własnego ciała
• Utrwalanie nawyków higienicznych, porządkowych oraz czynności samoobsługowych
• Uczestnictwo w zabawach dydaktycznych dotyczących różnych typów domów zarówno ludzi jak i zwierząt
• Branie udziału w uroczystych obchodach Międzynarodowego Dnia Dziecka w przedszkolu
• Przedstawianie emocji i uczuć za pomocą charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
• Podejmowanie rozmów na tematy bliskie dzieciom, ksztłatowanie umiejętnosci wypowiadania się na dany temat
• Wyrażanie swoich wyobrażeń- „kim chcę zostać w przeszłości”
• Angażowanie się w tematyczne zabawy konstrukcyjne oraz prace plastyczno-techniczne
• Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną
• Wyrabianie umiejętności okazywania najbliższym uczuć szacunku i miłości
• Kształtowanie percepcji wzrokowej
• Kształtowanie poczucia rytmu
• Podejmowanie prób rysowania postaci ludzkiej z zaznaczeniem wszystkich jej elementów
• Doskonalenie umiejętności przeliczania
• Doskonalenie umiejętności prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
• Kształtowanie poczucia rytmu i wyobraźni muzycznej
• Rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu
• Rozwijanie inteligencji językowej – umiejętność wypowiadania się na określony temat
• Wdrażanie do postawy odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
• Doskonalenie sprawności małej motoryki
• Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej
• Ćwiczenia aparatu mowy; wybrzmiewanie, powtarzanie rytmów, rymowanek, krótkich tekstów
• Zdobywanie umiejętności i wrażliwości na piękno świata
• Poznanie sposobów bezpiecznego spędzania wolnego czasu podczas wakacji
Opracowała: p. Ewelina
SEA ANIMALS:
- wprowadzenie nazw wybranych zwierząt morskich – a dolphin, a shark, a seal, a whale, a jellyfish, an octopus
- „Baby shark”, „A sailor went to see” – zabawy z piosenką
SUMMER:
- wprowadzenie słownictwa związanego z latem
- „Summer Clothes” – wprowadzenie nazw letnich ubrań i akcesoriów
- „Ice cream” – zabawy matematyczne
- „The holidays”, „Let’s go to the beach” – zabawy z piosenką