Pszczółki
Grupa III "Pszczółki" to dzieci 4-letnie
NAUCZYCIELE:
p. Ewelina
p. Aleksandra
POMOC:
p. Ewa
Tematy kompleksowe:
- Majowe święta
- W świecie książek
- Święto Rodziny
Cele:
- Rowerowy Maj - zachęcenie dzieci do ruchu i aktywności fizycznej
- Poznanie symboli narodowych
- Kształtowanie świadomości różnic kulturowych
- Kształtowanie poczucia przynależności do narodu i rozbudzanie postawy patriotycznej
- Zapoznanie z wybranymi tańcami ludowymi i strojami regionalnymi
- Poznanie nazw wybranych państw europejskich
- Kształtowanie nawyku czytania książek
- Wdrażanie do poczucia odpowiedzialności za wspólne mienie
- Utrwalenie nazw emocji
- Rozwijanie postawy szacunku i życzliwości wobec najbliższych
- Doskonalenie umiejętności dramowych
- Czerpanie przyjemności z obdarowywania bliskich osób własnoręcznie przygotowanymi podarunkami
- Wycieczka do ZOO, zapoznanie z warunkami życia zwierząt mieszkających w ZOO
- Kształtowanie postawy otwartości na sztukę
- Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
- Doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy z rówieśnikami
- Rozwijanie słuchu muzycznego
- Kształtowanie poczucia rytmu
- Wdrażanie do podejmowania aktywności twórczej
- Ćwiczenie umiejętności pracy w grupie
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
- Doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych
- Ćwiczenie orientacji w przestrzeni
- Rozwijanie wrażliwości na otaczającą przyrodę
- Ćwiczenie kreatywności, wyobraźni, pobudzenie zmysłów
- Rozwijanie zainteresowań artystycznych i teatralnych poprzez udział w teatrzyku i koncercie przedszkolnym
- Rozwijanie sprawności ruchowej i umiejętności reagowania na sygnał w zabawie
- Kształtowanie postawy proekologicznej
- Uczestnictwo w zabawach rytmiczno-ruchowych oraz zabawach usprawniających motorykę dużą i małą
- Doskonalenie czynności obserwacyjnych
- Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu
Opracowała: p. Aleksandra
FAMILY:
- wprowadzenie nazw członków rodziny – mother, father, sister, brother, grandmother, grandfather
- „Finger family song” – zabawy z piosenką
- „I love mummy/I love daddy” – nauka piosenki
INSECTS:
- wprowadzenie nazw wybranych owadów i robaków – a fly, a bee, a ladybug, a butterfy, a mosquito, a spider
- „How many…?” – zabawy matematyczne
SEE ANIMALS:
- wprowadzenie nazw wybranych zwierząt morskich – a dolphin, a shark, a seal, a whale, a jellyfish, an octopus
- „Baby shark”, „A sailor went to see” – zabawy z piosenką